Wednesday, March 16, 2011

Banyak Sotong, bnyk ayam, bnyk pondan, banyaklah MAK HAYAM!!!

hey uols!! what happen!!

mesti korg nk tau kan since aku da kje nih
bnyk bende2 pelik & best yg aku jmpe.
salah 1 bende yg aku nk story adelah
ragam customer.

haaaa!! aku tu kann kaw mesti x sabar kan? excited sgt punn.. misti kann

ok kpd sesiapa yg xde pengalaman kerja, mesti nk tau
cmne situasi bile da bekerja. memandangkan aku bekerja
di syarikat yg berkaitan services, so kekdahnya
aku jmpe dgn macam2 jenis org.


1. KEKWAT (bajet mcm org kaya tp NAN ADO!!)

aku benci ngn org2 yg kekwat nih. kalo UOLS nk tau
kekadang kustomer yg cenggini kebanyakkannye X mampu utk
feeling2 DIVA. Propa je lebih.
G matijelah <--boleyy??
bler tnye "akak x nk buat curtain ke?"
jwpn : eh akak x maenla wt curtain kt cni, xde class!!
MOOD : TERKESIMA

aiyooh..... skali bler customer nih balik, aku pown jengah la ckit kt pintu
nk tgok ckit
kreta ape dea pakai

skali

kilat sambar menyambar...


langit cerah kni menjadi mendung..
angin lite2 berubah menjadi ribut...



ppapppp!!!

thats it!!!....
wira aerobek je CUOLS!!

tp sekali pandang, dlm kesamaran mendung td , bayang2 tuh nmpk kreta cenggini

oopppss!!!!

mak bknla nk ckp besar kann...
mak hanya larat drive kreta cenggini sajork!

tros stat enjin drive ke pasar malam. *kaw mampu g pasar mlm naek Audi?



2. PEMURAH (yg ni paling best)

haa kalo klien yg cenggini mmg best.
aku bru jer kuar kreta utk consultation
tup2 da hidang air.
kalo yg dok bizi p outstation bagai tuh
siap ade yg beri buah tgn niha
x ke ko menanges??

kalo bole sblm mak masok umah dea nk sembah dlu
*PITAM!

stok2 customer begini mmg aku KAGUM!
kalo cengginla kan..
silap aribln umah flat, aku design jadi mcm ala2 Palace Of the Golden Horses!

MAMPU???


3. asal ckit nk murah

kalo klien yg cmni plk laen kesahnye.
asal ckit nk murah.
bnda dari hrga 100 lbh nk jadi lg murah
aiyoo x balik modal cuols!
rugi adela.

Cuols!! mak nk beli epal nih, tp mak nak bagi cash Rm150 *pitam


4. madang je nk TAJA <--boleyyy??

haa kalo yg pesen cenggini plk slalunye bile
aku dapat projek2 kt sekolah.
STREESSS CUOLS!

baru2 ni IOLS dpt projek kt 1 sekolah ni di area sepang.
ckgu nih da la kekwat pastu
berlagak. angkuh pown ade gak *matila sumenye watak jahat

boleyyy??


aku da calculate dari RM8000 tup2 dea nk
rm6000 pastuh ade free gift flower

sblm tuh dea ade ckp, ade 1 cina nih offer
kt dea lg murah <--ugut mak nmpak
mmg macam S*al.
aku stress nok!

last2 aku blok dea siap2,
ble da kne blok tau la ape aku nk buat kan!!
ha siap la kaw. silap aribln bilik meeting aku
design jadi BILIK MAYAT
MERASA!!!

X cukup ngn tuh, nk plk free wallpaper utk rumah dea
x ke kaw pitam??
alasan dea "sy da dptkn projek utk sykt awk"
NYAH! kaw kalo projek rm300,000 jgn ckp 12 roll wallpaper free
silap2 aribln ngn bilik air umah ko pown aku kasik free wallpaper
dasar anak SUBSIDI!!!

*tros hempas macbook

kucing Uols mampu wat cenggini?? mata siap kluar laser bagai???


5. KAYA-RAYA (nih sangat2la best)

tu diah!!!
aku blom tekan bell, gate da terbuka
kaw ada pintu gate otomatik???

time dtg jmpe aku sume stok2
mcm rakyat jelata

tp bile aku dtg kt rumah depa..
cek x terkata!!
eh td time kt s.room berwajah yenna, da sampai kt rumah berwajah kenya plk
*matila produk x berkesan


klien cenggini mmg la aku sujud cuols
*matila dua2 dok gila nk menyembah

klien nih ade yg sampai 1 stage dea ckp kt aku
"haa awak propose la utk saya, sy x kesah. yg penting cantik!"

time2 cmnila aku dapat mencaras cuols!
caras utk kebaikan syarikat

x ke gitu GAGA??

hehehe, betul tuh felly *malu saya dibuatnye


6. Bajet designer terhebat (kalah zaha hadid)

asal aku beri cadangan jer kne cantas,
asal aku komen je kne caras
asal aku lahar jer
KAW YG rasa PANAS!!!
PEDASSSS!!!PEDASS!!!!

ni mmg pening kalo dpt klien cenggini.
siap la, umah dea cenggitu la, cenggini la.
umah i pnye furniture nih beli kt situ la kt cni la
*padahal aku tgok kt nilai 3 lebih kurang je.

eh UOLS!! ok x kakak pose camnih utk dijadikan Ikon Dunia Islam??



TAPI
ble aku g tgok site aku just
melibas rambot jer

*dlm hati berkata : "laman umah jer da same besar ngn Walkin wardrobe mak aku"

khennnn... x payah la nk over bagai cuols!
kaw mampu x kt rumah ada LOBBY ???

kalo stakat banglo Yusuf Haslam tuh mak x rase kagum
sbb mak penah tgok umah yg lagi DIVA

konsep ala2 resort gittew.
nk pergi ke lobby rumah nih ade walkway.
*kt rumah kaw ade walkway bagai?
mcm mak sempat catwalk nihh
pastu nk ke kitchen ade plk building yg terpisah nih
*pepandai la korg bayangkan.
tuan rumah tuh x kasi gambar umah dea dipaparkan kt blog MAk

lokasi : Rahsia!

*tros call owner NAZA utk set appoinment utk konsult banglo baru

hello nyah!! cmne mggu nih? bole jmpe x?? *matila, bawak watak kenya sat


mmg mcm2 org da aku jmpe. tp kesimpulan yg bole aku buat
kalo kt x mampu, buatla jela cara x mampu kan cuols!
senang!!
x perlu kt nk berteater bagai kann..

sanggup niha pakai bengkung semata2 nk cantek
*padahal perut da melayut x hengat nih

muka dah Kertu, tp cucuk sane sini.

da menopos tp still nk pakai Vagina lekap.

jgn amalkan konsep
NAK CHANTEK KENa TAHAN SAKIT
nanti diri sendiri yg merana.


3 comments:

  1. haha!! terbaaeekk!! ini yang saya mahu! ;D

    ReplyDelete
  2. kelas kakak..!!!~
    hidup kakak..!!!

    ReplyDelete
  3. huhuhhu
    thanx!!
    hadek2 good luck yer
    jgn plk korg kje melorong!!

    ReplyDelete