Monday, June 7, 2010

naek tong sardin

klasss... sardin cap ayam

salam chuuoollss...

hari ni bknnye nk cter pasal cara2 nk masak sardin

tp story psal tong sardin niha. kaw taw x tong sardin tu ape??? haaa.....

(komuter yg sesak dgn manusia a.k.a tong sardin)

da bersawang blog aku nih. x menyempat2 nk hapdate. maklumla da stat kje katenye :D

banyak kje cuuoollsss... 1st day kje jer balik kol 10.30mlm

ahad baru2 nih aku p jmpe klassmate aku. dea nk tnye pasal proposal final id part 6.

nk di pendekkan cter aku berjmpe dgn dea kt kl sentral. lepak kt kfc, siap copy work2 bagai nih.

pnye la lame nk tguu dea transfer. pastuh aku bawak dea g starhill gallery bukit bintang utk dptkn inspiration dan imaginasi. terkejut beruk nih, mane x nye tmpat2 diva mcm tu dea x penah masuk.

cenggini la mata dea time aku bawak g starhill

bulau gak biji mate. aku plk feeling2 jadik anak jutawan nk bershopping kt ctu,

tp poket, NAN ADO???

habuk pown tarak!!!! <--mmg la xde habuk, wallet baru nih :P

kalo jadik kaya mesti best kan....

past pumpangpumpang, aku g mkn kt mcd klcc, nauzubillah pnye ler ramai org que, aku pown tggu jela dari pg kuar x brekfast, mkn tghari plk kol 4ptg... perut plk bkn stage jazz, tp dah naek stage disko... x berenti2 berbunyi. pnye le lapor..

tibe turn aku amek order, aku pown order la double mc burger LARGE.. air milo.

skali kne rm11.ntah brape sen la. aku pown heran,

nape murah sagt <--x reti bersyukur kann, dah bg murah pown nk bising :P

skali tang berger aku sampai, aku SENTAP..

rupe2nye medium size. aiyoooohhhh...CHOOIIIII!!!!

nanges


NK tkr tp ramai plk yg que kt ctu. aku pown dgn tema pasrah membawa diri bersama2 dulang tuh mkn sorg diri sambil pose2 nanges kt tepi eskelator

*camtu jer kne maki ngn guard

past mkn tuh aku pown bergegas ke KL sentral, sbb nk balik umah abg aku kt kajang,

skali aku tersilap nek lrt plk.. pergi ke arah w.maju <--motifff nk balik desa putra plk kann...

tkr stesen kt damai pose2 diva kuar lrt <--padahal tgh tahan malu feeling2 x bersalah kann..

aduhh malu mak nyahhh....

sampai kt kl sentral aku amek komuter ke arah srmbn... skali trun kt bawah

SUBAHANALLAH... ramainye org. macam2 org ade nih bangla, indon, nepal, myanmmar, niger, arab. kalo dah platform bawah tuh da selaut manusia, so macam2 bau ade. bau rempah, kari, serunding a.k.a bulu kaki, kemenyan<--motif ade dukun bagai.. x tahan mak nyahhh!!!!!

tibe tren sampai cenggina haa dea pnye penuh.

time tren sampai org bertolak2 nih siap mencarut bagai. aku tgok sendat macam tong sardin da time tuh. aku pown tggu la lg 1 tren. pown ramai gak, aku nekad merempuh segala halangan. memula guard tahan, bg laluan kt org yg nk kluar, pastuh apelagi, sume org berebut ar sumbatkan diri kt dalam tong sardin. dah sesak mcm tuh tetibe ade uncle india nih ntah trun dari gunung mane ntah tetibe mengamik x tentu psal sbb dea x dapat nk kluar.

hey kaw ni bodoh ke bodoh, td polis tuh da jerit2 tnya ade sesape lg x nk kuar train x nak plk kaw kluar.

marah niha, mencarut bkn maen ag yer kaw, padahal org dah halau kaw turun tadi

siap mencarut nih. aku tgok mate dea merah2 niha siap maki hamun bagai. tapi aku rase sume org dlm train tuh maki uncle tu berbakul2 kowt. JINTAT!!!! sgt kaw kann...

train memula mcm tong sardin, tren yg aku naek nih mcm tong sardin kt dlm mikrowave. panas!!!!!

dah la sendat, pastu aku berdri kt sebelah gadis niger, rambut dea plk x nk kalah, mengibai2 nih.. geli plk aku. tocang dea nih ntah brape lame x basuh. eee......

depan aku plk ade mak arab. 1 family lg tu dtg melancong. bole plk dea nek tren sefamili niha time org sesak. bau kemenyan x nk kalah nih, jubah dea plk labuh bkn men ag, siap berjuntai2 nih. kalah tyra banks.

cantik x kakak???

ade plk org indon nih laki bini bawak anak kecik, aku rase umor bdk tu dlm 1 thn stgh kowt, nk masuk 2 thn. MENGUNDANG!!!!!

BOLe plk nk memekak kt dlm tren tuh. makcik indon td tu pown dgn slambernye menyusukan bdk tuh dlm tren, nampak nenen de nyahh!!!.

astaga, mek trkesima.dea dgn konfiden menunjukkan nasi lemak kacang sebijik tuh kt public..

klassss, nasik lemak nazirah ideas...... <---klassmate aku

kaw BRANI????

sampai je stesen kajang aku rase lega. pikir2 balik, nek public transport nih membuatkan aku lagi kuat berusaha nk blajar bersungguh2. sbb nk dapat job yg bagus, bole beli kreta, x payah naek public transport. x perlu la nek tong sardin, tgok free show bagai, x payah nk berpanas segala.

keadaan aku lepas kuar dari tren, trus jadik murtabak sardin

so yg kt luar tuh yg dok melangut kt cni, malas nk blajo, menganggur, yg dok ngurat2 anak dare org tp xde duit. pikirla 1 hari nanti x kan kt nk berharap kt public transport yg ntah bile akan memberi keselesaan kt org ramai.

kaw plk merempit jer kje kann.....xde kje laen ke?

mesti nk ade transport sndri kann..

renungkanla

5 comments:

  1. aiyo makkk.. berjanggut aku tgu ko hapdet blog.. hahaha... faris.. ko da keje ke? keje mana? sape lg dah keje?

    ReplyDelete
  2. huhuh sori la amer. aku mmg bizi gler.
    dok kt umah arituh 2 mggu jer. pastu dpt kje.
    big boss dtg kt umah interview aku <-- MAMPU???
    AKU KJE KT SAUJANA impian kajang.
    hasnan da kje. yg lelain x taw ar, x update pown pasal diorg :P
    nicola, ofis aku nih ala2 deco bagai la.
    mmg TASTE aku, kalo kje kt consultant boring..
    hari2 ngadap cad.

    ReplyDelete
  3. ko xsmbg ke nyah?
    i looike ur blog.
    hapdet la selalu. :)

    ReplyDelete
  4. hahhahha.yg nasi lemak tu mmg xley blah kn..

    ReplyDelete
  5. nyah.. t aku hapdate lg...
    bnyk cter2 gampang ppoom pom paw pnyer
    mizah - nasik lemak!!!!!

    ReplyDelete